v.v. Hierden verliest wedstrijd met twee gezichten

03 oktober 2022

Hierden 1 - ZAC 1

zaterdag 24 september, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Willems, Andre (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Heitbrink, Eric (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

ZAC 1

Zaterdag 24 september klokslag 15:00 uur blies scheidsrechter Willems uit Zeewolde het seizoen van v.v. Hierden en ZAC uit Zwolle opgang. Hierden kende een wisselvallige voorbereiding maar de laatste bekerwedstrijd tegen FC Horst (2-1 winst) had de ploeg zelfvertrouwen gegeven. ZAC kende een uitstekende voorbereiding en met 7 punten uit 3 wedstrijden in het bekertoernooi was Hierden gewaarschuwd.

Hierden begon sterker aan de wedstrijd en al in de derde minuut was het rechtsback Casper Krop die loskwam van zijn tegenstander. Echter was zijn inzet te slap en kwam dit schot, nog voorzet terecht in de handen van doelman Abma van ZAC. Na 7 minuten kreeg ZAC een vrije trap op zo’n 20 meter van de goal van Hierden en hier was het Joey Groen die met een leep balletje de korte hoek wist te vinden; 0-1. Hierden bleef na de treffer van ZAC de iets betere partij en in de 25e minuut was het Gert Boonen die Hierden, in twee pogingen, op gelijke hoogte wist te brengen. 1-1. Hierden en ZAC waren na deze gelijkmaker aan elkaar gewaagd en op een paar kleine kansjes voor beide ploegen na waren en geen noemenswaardige momenten meer tot de rust. Hierden kwam direct fel uit de kleedkamer en al in de 47e minuut was het Rick Boersma, die na een knappe lange bal van Sander Nieuwhof, koel de 2-1 binnen wist te schuiven. Na deze treffer draaide het spel langzaam om, ZAC kwam beter in haar eigen spel en Hierden kon niet meer doen dan de lange bal spelen. In de 65e minuut was het Lex Heimerikx die de bal kreeg op een meter of 38 van de goal, hij pakte een paar meter en besloot toen de bal op zijn pantoffel te nemen. Dit schoot plofte geweldig achter doelman Polhoud en zo was de stand weer gelijk; 2-2. Ook na de gelijkmaker was het ZAC die het betere van het spel hield echter zonder al te grote kansen te creëren. De wedstrijd kroop naar het einde en beide teams leken af te stevenen op een puntendeling. In minuut 85 was het ZAC wie een hoekschop kreeg, een makkelijke prooi voor keeper Wouter Polhoud ware het niet dat de bal tussen zijn handschoenen doorslipte prompt voor de voeten van Max Stolte, voor wie het een koud kunstje was de bal tegen de touwen de schieten: 2-3. Trainer van Hunenstijn reageerde direct door alles-of-niets te gaan spelen en Dominique Denzel en Maikel Vermeulen binnen de lijnen te brengen. Hierden probeerde van alles om een gat in de defensie van ZAC te vinden maar deze gaven geen kick. Diep in blessuretijd was het invaller Maikel Vermeulen wie zijn emoties niet onder controle wist te houden en met een directe rode kaart de douches vast mocht gaan opwarmen. Direct na deze charge vond Scheidsrechter Willems het mooi geweest en blies hij voor het laatst op zijn fluit. Eindstand 2-3; een teleurstellend resultaat voor de Hierdenaren en dolle vreugde bij de ploeg van trainer Arnie Pot.

De volgende wedstrijd voor Hierden is een uitwedstrijd in IJsselmuiden tegen IJVV. Zaterdag 1 oktober wordt er om 15:00 uur afgetrapt op sportpark Den Uithoek.

• 7’ 0-1 Joey Groen
  • 25’ 1-1 Gert Boonen
  • 47’ 2-1 Rick Boersma
  • 65’ 2-2 Lex Heimerikx