v.v. Hierden verslaat Be Quick’28 en blijft in de race voor het kampioenschap. (2-1)

24 april 2023

Hierden 1 - Be Quick '28 1

zaterdag 22 april, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Mulder, Niels (Scheidsrechter), Oosterhof, Jur (Assistent-scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

Be Quick '28 1

Afgelopen zaterdag was Be Quick’28 te gast op Sportpark Mheenzicht. Hierden wist dat het een lastige klus te wachten stond, want eerder dit seizoen had Hierden maar met minimaal verschil weten te winnen van de Zwollenaren. Het werd 0-1.

Om 15:00 uur werd er afgetrapt op Mheenzicht en direct vanaf het begin was Hierden de bovenliggende partij. In de vierde minuut was Brian Klaassen al dichtbij zijn 16e doelpunt van het seizoen maar zijn kopbal, na een goede voorzet van Capser Krop ging over. Twee minuten later kwam Be Quick plots op voorsprong. Een vrije trap, na hands van Jan Jurriën Hop liet Wouter Polhoud kansloos en zo kwamen de Zwollenaren op prachtige wijze op 0-1. Na deze goal liet Hierden zien niet van de wijs te zijn gebracht en bleef het de bovenliggende partij. Na ruim een kwartier spelen werd het bijna gelijk. Een uitstekende hoekschop van Ewout Mulder werd net naast gekopt door Hop. In de 24e minuut werd het dan wel gelijk. Krop was het meest attent op een verkeerde pass van de Zwollenaren en kon de bal meegeven aan Sander Nieuwhof, die zette de bal voor en zo kon Dominique Denzel de 1-1 tegen de touwen koppen. Na de gelijkmaker probeerde Hierden door te drukken en via een aantal vrije trappen van Mark Bottenheft was Hierden een paar keer dichtbij een voorsprong. Tien minuten voor rust was Hop opnieuw dichtbij een treffer. Weer een afgemeten hoekschop van Mulder die kon worden ingekopt door Hop, maar dit keer werd zijn inzet van de lijn gehaald. Op slag van rust sloeg de ploeg van trainer van Hunenstijn dan wel toe. Denzel kopte, na nog maar eens een goede corner van Mulder de 2-1 binnen en zo kwam Hierden op een dik verdiende voorsprong. Dit was het laatste wapenfeit voor de rust en zo gingen de roodwitten na een goed eerste bedrijf met een voorsprong richting de thee. Na de rust kregen we een andere wedstrijd voorgeschoteld. Be Quick probeerde de gelijkmaker te forceren zonder al te gevaarlijk te worden en Hierden ging meer en meer achteruit lopen. Dit resulteerde in een rommelige tweede helft waarin de amusementswaarde zakte. Mark Bottenheft was nog twee keer dichtbij de beslissing maar hij kreeg de bal beide keren niet tussen de palen. In de 71e minuut keerde Stefan Jansen na een aantal weken afwezigheid door een ribkneuzing terug, hij verving de moegestreden Daan Schraverus. Vlak voor tijd was Brian Klaassen nog dichtbij een treffer, echter was zijn aanname niet optimaal waardoor de Zwolse doelman kon ingrijpen voordat Klaassen kon afronden. Ook in de absolute slotfase werd Be Quick’28 niet echt meer gevaarlijk en zo boekte v.v. Hierden opnieuw een overwinning. Hierden heeft nu 50 punten uit 20 wedstrijden en doet met nog vier wedstrijden te spelen volop mee voor de titel in de 2e klasse I. Batavia ’90 won met 0-4 bij IJVV en blijft, met twee punten voorsprong de lijstaanvoerder.

Aanstaande zaterdag speelt Hierden weer eens een uitwedstrijd en dat belooft een heel spannende te gaan worden. WVF uit Zwolle is dan de tegenstander. WVF verkeert momenteel in uitstekende vorm en is de trotse koploper in de 2e periode. Eerder dit seizoen in Hierden werd het 2-1. Wedstrijd aanstaande zaterdag begint om 14:30 op Sportpark De Weidesteen.

06’ 0-1 Roy van der Stouwe

24’ 1-1 Dominique Denzel

42’ 2-1 Dominique Denzel

71’ <-> Daan Schraverus (u) – Stefan Jansen (i)

85’ <-> Sander Nieuwhof (u) – Gert Boonen (i)

90+4' <-> Dominique Denzel (u) – Andrew Schaftenaar (i)

Dominique Denzel had met twee goals een groot aandeel in de overwinning van zijn ploeg.

Foto's: Jaap Hop