v.v. Hierden verslaat DOS Kampen in de slotfase. (2-1)

27 november 2023

Hierden 1 - DOS Kampen 1

zaterdag 25 november, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Besselsen, Jelle (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Afgeschermd, (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

DOS Kampen 1

Na de lastige uitwedstrijd van vorige speelronde tegen SVI stond afgelopen zaterdag de volgende uitdaging alweer te wachten. Opnieuw trof v.v. Hierden een ex-eersteklasser. Dit keer was het DOS Kampen dat op bezoek kwam op Sportpark Mheenzicht.

Scheidsrechter Besselsen, die de geblesseerde scheidsrechter Vermeer verving, blies om exact 15:00 uur voor het begin van de wedstrijd en de eerste minuten waren voor de thuisploeg. Grote mogelijkheden leverde dit echter niet op en zo begon de wedstrijd op Mheenzicht rustig. In de 10e minuut was er een eerste moment van opwinding. Topscorer van de 2e klasse H; Paul van Prehn werd via een harde charge naar het kunstgras gewerkt en zou later geblesseerd het veld moeten verlaten en worden vervangen door Dani Cloteda. Op het kwartier leek het ook nog 0-1 te worden toen Twan Knul vrij voor Polhoud verscheen, maar laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd en ook de rebound werd ruim voor de lijn verdedigd door Ewout Mulder. Een minuut later ontstond er, na een stevige overtreding van Stefan Jansen (geel), een opstootje op middenveld en werd er aan de kant van DOS zelfs gedacht aan rood. Na dit moment oogde de uitploeg wat gefrustreerd en regen de kaarten zich in korte tijd aan één. Nadat de storm wat was gaan liggen kwam DOS na een klein half uur op een verdiende voorsprong. Een goedlopende aanval over verschillende schijven kwam uiteindelijk bij Ayoub Lakhloufi voor zijn voeten en met een droge schuiver wist hij Polhoud te verschalken en de 0-1 op het scorebord te zetten. Voor de rust kon Hierden hier niets meer tegenoverzetten en ook DOS Kampen werd niet meer gevaarlijk. Zo gingen beide ploegen richting de thee met een 0-1 ruststand. Na de rust begon Hierden duidelijk beter en werd DOS onder druk gezet. Nog meer dan na de 0-1 begonnen de Kampenaren het spel te vertragen en om de kleinste overtredingen werd moord en brand geschreeuwd. In de 51e minuut was er een schotkans op voor Mark Bottenheft, zij het niet dat de doelman goed gepositioneerd stond en de bal redelijk eenvoudig kon oprapen. Na dit moment bleef de thuisploeg de bovenliggende partij, maar heel grote mogelijkheden werden er nog niet gecreëerd. In de 75e minuut was de leidsman het herhaaldelijk tijdrekken zat en gaf hij Allan Bakker zijn tweede gele kaart en dus kon de aanvaller gaan douchen. Direct reageerde trainersduo van Hunenstijn en de Raat met wat tactische wijzigingen en vrijwel direct leverde dit het gewenste resultaat op. Via een schitterende kopbal van grote afstand, die doelman Fariz Mesud volledig op het verkeerde been zette, kwam Hierden verdiend langszij. Hierden had door dat er meer in zat en de bal werd snel op de middenstip gelegd om nog opzoek te gaan naar de driepunter. De sfeer op en vooral rond het veld werd grimmiger en voor de Kampenaren was het hopen op het punt. Diep in blessuretijd werd deze hoop door Mark Bottenheft aan flarden geschoten. Opnieuw een voorzet vanaf de rechterkant die goed werd teruggekopt door Gerjan van den Ham en zo Bottenheft in schietpositie bracht. Bottenheft bedacht zich niet en schoot de bal buiten bereik van Mesud tegen de touwen. Een tornado van vreugde raasde over Sportpark Mheenzicht. Na de 2-1 kreeg DOS Kampen nog een paar minuten de tijd om opzoek te gaan naar de gelijkmaker, maar dit lukte niet en zo wist v.v. Hierden de punten in huis te houden. Na negen gespeelde wedstrijden blijft Hierden koploper met maarliefst 24 punten.

Het houdt niet op met de mooie affiches, want aanstaande zaterdag, 2 december, staat de volgende alweer op het programma. Dan speelt Hierden dé derby tegen FC Horst. Horst is bezig aan een uitstekend seizoen en won afgelopen zaterdag knap in IJsselmuiden bij IJVV. Voor Hierden zal het zaak zijn weer scherp voor de dag te komen om het mooie seizoen een passend vervolg te geven. De wedstrijd op Sportpark De Adelaar begint om 14:30 uur en staat onder leiding van dhr. S.G.W. Endeman.

28’ 0-1 Ayoub Lakhloufi

84’ 1-1 Dani Cloteda