v.v. Hierden wint afgetekend van AGOVV (0-3)

06 maart 2023

AGOVV 1 - Hierden 1

zaterdag 4 maart, 15:00 uur

Sportpark Berg en Bos (Laan van Spitsbergen 2, 7312CM APELDOORN)

Official: Soeter, Joost (Scheidsrechter), Berg, Hans van den (Assistent-scheidsrechter), Foppen, Leendert (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

AGOVV 1

Afgelopen zaterdag stond er voor v.v. Hierden weer een uitwedstrijd op het programma. De ploeg van trainer Bert van Hunenstijn ging op Sportpark Berg en Bos in Apeldoorn opzoek naar de driepunter tegen AGOVV. Het duel eerder dit seizoen in Hierden eindigde in een 1-1 gelijkspel.

Om klokslag 15:00 werd er afgetrapt in het stadion van AGOVV en direct nam Hierden het voortouw. Al in de tweede minuut was er een eerste mogelijkheid voor Brian Klaassen. Een uitstekende voorzet van Dominique Denzel kon redelijk vrij worden ingekopt, maar Klaassen raakte de bal niet goed genoeg om doelman Patrick Jansen voor het eerst te testen. Nog binnen tien minuten kreeg Hierden een tweede goede mogelijkheid om de score te openen. Stefan Jansen kon een doorgekopte voorzet plots vrij inkoppen maar zijn inzet mistte kracht en kon simpel worden gevangen door de AGOVV-goalie. In de 25e minuut was Hierden opnieuw gevaarlijk. Sander Nieuwhof nam de bal vanaf een meter of 18 op zijn pantoffel maar zijn inzet vloog net over de deklat. Na een half uur moest van Hunenstijn noodgedwongen wisselen. Casper Krop kon na een ongelukkige botsing met zijn tegenstander niet verder en werd vervangen door Andrew Schaftenaar. Na 38 minuten was Stefan Jansen opnieuw dichtbij een doelpunt. Een prachtige voorzet van Schaftenaar belandde precies voor Jansen zijn voeten maar hij schoot de bal wild in het zijnet. Op slag van rust kwam Hierden dan wel op voorsprong. Een scherp aangesneden hoekschop van Jansen kon bij de eerste paal simpel worden binnengekopt door Mark Bottenheft. Vrijwel direct na de 0-1 floot leidsman Soeter voor het einde van het eerste bedrijf. Na de thee ging Hierden verder met waar het gebleven was: aanvallen. AGOVV moest direct weer in de achteruit en Schaftenaar was meteen dichtbij scoreverdubbeling. Zijn inzet, na een goede vooractie van Denzel, eindigde naast de goal van AGOVV. In de 55e minuut was Denzel zelf dichtbij een treffer; een opnieuw uitstekende hoekschop van Jansen werd in het zijnet geschoten. Na een uur spelen, waarin Hierden de wedstrijd al lang en breed had moeten beslissen, begon het spelbeeld enigszins te veranderen. AGOVV begon meer en meer aan te dringen en Hierden kreeg het even lastig. In de 64e minuut resulteerde dit direct in een stafschop voor de Blauwen. Steven van Es ging over het been van Ewout Mulder en nam zelf plaats achter de bal. Echter was de nog weinig geteste Wouter Polhoud scherp en plukte hij de bal prachtig uit de benedenhoek. Hierden was weer op scherp gezet en AGOVV was even van slag van deze misser. Een kwartier voor tijd was het Mark Bottenheft die de score wist te verdubbelen. Een piekfijne vrije trap vanaf 20 meter belandde via de binnenkant van de paal in het net zo was het 0-2. Hierden kwam in de resterende speeltijd niet meer in de problemen en in de 90e minuut maakte Bottenheft zijn hattrick compleet; 0-3. Direct na deze treffer vond dhr. Soeter het welletjes en zo boekte Hierden een verdiende overwinning.

De volgende wedstrijd voor v.v. Hierden is weer een thuiswedstrijd. OWIOS komt zaterdag op bezoek op Sportpark Mheenzicht. Eerder dit seizoen won Hierden nipt met 0-1 van de Oldebroekers. Owios bezet momenteel de 10e plek op de ranglijst, Hierden is de nummer 2.

45+1’ 0-1 Mark Bottenheft

75’ 0-2 Mark Bottenheft

90’ 0-3 Mark Bottenheft

31’ <-> Casper Krop (u) – Andrew Schaftenaar (i)