v.v. Hierden wint met duidelijke cijfers van s.v. Hatto Heim. (3-0)

11 maart 2024

Hierden 1 - Hatto Heim 1

zaterdag 9 maart, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Maestre Rocha, David (Scheidsrechter), Hoogers, Thomas (Assistent-scheidsrechter), Foppen, Leendert (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

Hatto Heim 1

Afgelopen zaterdag speelde v.v. Hierden een thuiswedstrijd tegen s.v. Hatto Heim. De Hattemers bezetten tot dan toe plek 10 op de ranglijst en hadden de punten dus hard nodig. Hierden had een goede reeks achter de rug door vier keer op rij te winnen en wilde hier graag vijf op een rij voor maken voor eigen publiek.

Net als vorige week startte de wedstrijd onder het genot van een heerlijk voorjaarszonnetje en het toegestroomde publiek ging er eens goed voor zitten. De eerste minuten kreeg het echter weinig spektakel voorgeschoteld. De bezoekers hadden zich, mede door een aantal blessures, goed aangepast op het spel van Hierden en de thuisploeg had dan ook moeite om verzorgd voetbal op de mat te leggen. Het eerste schot tussen de palen konden we pas noteren na een kwartier voetbal. Een vrije trap voor Hatto Heim op een mooie positie werd te zwak ingeschoten en kon eenvoudig worden opgeraapt door doelman Wouter Polhoud. Hierden-trainer Bert van Hunenstijn was niet tevreden over het spel van zijn ploeg en deed al binnen 20 minuten een tacktische omzetting. Hierden kreeg iets meer de overhand zonder nog voor echt gevaar te zorgen. In de 26e minuut kwam hier plots verandering in toen Rik Vermeij de bal goed vrijspeelde en Lars van Wetering aan het werk zette. Laatstgenoemde kwam met een piekfijne voorzet op Paul van Prehn en zoals al zovaak dit seizoen wist hij het net te vinden, 1-0. Ook na de openingstreffer bleef het tam en kregen beide ploegen geen grote mogelijkheden meer. De verdediging van Hierden stond, zoals zovaak dit seizoen, als een huis en ook de Hattemse defensie kwam niet in de problemen. Tegenvaller voor Hatto Heim was het uitvallen van twee spelers nog voor rust, waardoor er tot twee keer toe noodgedwongen gewisseld moest worden. Gescoord werd er niet meer het eerste bedrijf en zochten beide ploegen de kleedkamers op met een ruststand van 1-0.

De tweede helft begon Hatto Heim duidelijk sterker. Hierden kon even niet meer dan in de achteruit, maar voor echt gevaar wist de ploeg van Jan-Peter Jonkman niet te zorgen. Na een uur voetbal kreeg Hierden weer wat meer grip op de wedstrijd en begonnen de bezoekers het zwaar te krijgen. Hierden wisselde een aantal keer en kreeg de wedstrijd meer en meer in handen. In de 66e minuut leverde dit een goede mogelijkheid op voor van Wetering. Hij draaide uitstekend weg bij zij tegenstander, maar op zijn weg naar de goal speelde hij de bal te ver voor zich uit waardoor de Hattemse doelman kon redden. Vijf minuten later was het wel raak. Een geweldige dieptepass van invaller Ibrahim Stitou zette mede-invaller Dani Cloteda vrij voor de doelman. Zijn inzet werd nog gekeerd maar kwam voor de voeten van Lars van Wetering. Die zette de bal hard voor en nu was Cloteda wel gelukkig in de afronding, 2-0. Het verzet van de bezoekers was gebroken en de ruimtes werden erg groot. Hier wist Hierden al snel van te profiteren, want drie minuten na de 2-0 werd het al 3-0. Lars van Wetering kreeg de bal aangespeeld op een meter of 20 van de goal van Hatto Heim en met een droge schuiver wist hij de doelman te passeren. Tien minuten voor tijd kreeg Cloteda, na een goed voorzet van Gerjan van den Ham, nog de kans er 4-0 van te maken maar zijn inzet ging ruim over. De absolute slotfase leverde weinig noemenswaardige momenten meer op en zo eindige het op Sportpark Mheenzicht in 3-0 voor v.v. Hierden. Zo wint Hierden ook voor de vijfde keer op rij en blijft het lijstaanvoerder in de 2e klasse H.

Volgende week zaterdag gaat Hierden op bezoek bij s.v. Epe. De nummer 11 van de ranglijst kende een goede reeks door te winnen van DOS Kampen en FC Horst maar kreeg zaterdag een ruime 5-2 nederlaag te verwerken bij concurrent IJVV. Het duel zaterdag op Sportpark Wachtelenberg begint om 14:30 uur en staat onder leiding van dhr. van Koolwijk.

26' 1-0 Paul van Prehn

72’ 2-0 Dani Cloteda