V.v. Hierden wint met minimaal verschil bij Be Quick ’28. (0-1)

28 november 2022

Be Quick '28 1 - Hierden 1

zaterdag 26 november, 14:30 uur

Sportpark Be Quick '28 (Stadionplein 25, 8025CP ZWOLLE)

Official: Bussel, Rick van (Scheidsrechter), Oosterhof, Jur (Assistent-scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

Be Quick '28 1

Hierden reisde afgelopen zaterdag af naar Zwolle Noord voor de wedstrijd tegen Be Quick ’28. De Zwollenaren waren bezig aan een goede reeks en ook Hierden wist al vijf wedstrijden op rij niet te verliezen.

Om 14:30 werd de wedstrijd in gang gezet door scheidsrechter van Bussel en direct trok Hierden ten aanval. Al in de tweede minuut resulteerde dit in een goede kopkans voor Rick Boersma, de bal ging rakelings over de kruising van de goal van Be Quick ’28. Na deze bliksemstart van Hierden viel het duel enigszins stil en het eerste kwart van de wedstrijd leverde geen gevaar op voor beide doelen. In de 24e minuut was het Wesley de Klein die een afvallende bal vanaf een meter of 20 op zijn pantoffel kon nemen maar zijn inzet ging ruim over het doel van goalie Ewout Knol. Dit was wel de aanzet voor een aantal goede mogelijkheden voor de Hierdenaren. In de tien hieropvolgende minuten kreeg Hierden een aantal grote kansen maar Stefan Jansen zag zijn inzet van de lijn worden gehaald en Brian Klaassen kwam tot tweemaal toe net te kort om de bal tegen de touwen te schieten. Op slag van rust was het wel raak voor Hierden. Een hoekschop van Be Quick ’28 werd goed verwerkt door de Hierden defensie en in de counter was het Brian Klaassen wie prachtig, met zijn linkerbeen, de bovenhoek wist te vinden. 0-1. Direct na deze goal floot de scheidsrechter voor de rust. In de tweede helft was het Be Quick ’28 dat direct duidelijk opzoek ging naar de gelijkmaker maar tot grote kansen kwam de ploeg van trainer Gillian Justiana niet. De Hierdense verdediging stond als een huis en wist Be Quick ’28 uitstekend op te vangen. Na twintig minuten in de tweede helft werd het verweer van de Zwollenaren minder en was het Jansen dat het duel bijna in het slot gooide, echter eindigde zijn vrije trap op de paal. Met nog een kwartier te spelen werd het duel soms wat grimmiger en moest de scheidsrechter een aantal keer streng optreden. Hierden kwam in de slotfase niet meer in de problemen en na 94 minuten voetbal blies dhr. van Bussel voor het einde van de wedstrijd. Hierden wist ook de derde opeenvolgende uitwedstrijd te winnen en deed, mede door het puntverlies van Batava ’90, goede zaken in de strijd om de bovenste posities.

Aankomende zaterdag, 3 december, speelt Hierden weer eens een thuiswedstrijd. WVF komt dan op bezoek op Sportpark Mheenzicht. WVF is bezig aan een wisselvallig seizoen maar wist afgelopen zaterdag wel knap met 2-0 te winnen van FC Horst. Op dit moment bezet WVF de 5e plaats op de ranglijst.

45’ 0-1 Brian Klaassen

66’ <-> Dominique Denzel (u) – Milan van Beekhuizen (i)

83’ <-> Rick Boersma (u) – Martijn Ruiter (i)

76’ G Stefan Jansen