v.v. Hierden wint nipt bij Z.A.C. in Zwolle. (1-2)

06 februari 2023

ZAC 1 - Hierden 1

zaterdag 4 februari, 14:30 uur

Jo van Marle sportpark (Landsheerlaan 42 -44, 8016KH ZWOLLE)

Official: Beek, Martijn van (Scheidsrechter), Afgeschermd, (Assistent-scheidsrechter), Foppen, Leendert (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

ZAC 1

Hierden ging afgelopen zaterdag op bezoek bij Z.A.C. De Zwollenaren waren in de eerste wedstrijd dit seizoen met 2-3 te sterk voor Hierden.

In een totaal andere atmosfeer dan de afgelopen twee wedstrijden werd er om 14:30 uur afgetrapt op Sportpak Jo van Marle in Zwolle. Hierden had de eerste minuten meer de bal maar het eerste wapenfeit was van Z.A.C. Stan Wissink werd goed weggestoken en kon op doelman Wouter Polhoud af, echter stond hij in buitenspel positie en zo werd het eerste gevaar in de kiem gesmoord. Vijf minuten later was Hierden voor het eerst gevaarlijk. Een goedlopende aanval kwam terecht bij eindstation Dominique Denzel maar ook hier ging de vlag van de assistent-scheidsrechter omhoog. Na een levendige openingsfase ging de storm liggen en schotelden beide teams de aanwezige toeschouwers weinig spektakel voor. Na een klein half uur spelen kreeg Stefan Jansen een mogelijkheid doelman Henrico Abma te testen. Hij wilde een prachtige voorzet van Wesley de Klein ineens op zijn pantoffel nemen maar helaas kon hij de bal niet de goede richting geven. Drie minuten later was het dan wel raak voor de Hierdenaren. Een uitstekende hoekschop van Janssen werd vakkundig binnengekopt door de vrijstaande spits Brian Klaassen: 0-1. Direct na deze goal probeerde Hierden door te drukken, het tempo ging wat omhoog en via Daan Schraverus en Dominique Denzel kreeg Hierden de mogelijkheid de score te verdubbelen. Na deze kansjes viel het spel weer wat stil en na exact 45 minuten floot scheidsrechter van Beek voor de rust. Na de thee begon Hierden opnieuw sterker. Er was meer balbezit maar tot kansen wisten de Hierdenaren niet te komen. In de 65e minuut was er plots wel een goede kans voor Brian Klaassen. Een lange bal van achteruit werd verkeerd ingeschat door de Z.A.C.-defensie en Klaassen kon vrij richting Abma. Echter kreeg hij de bal in laatste instantie niet goed mee en zo mistte zijn inzet kracht en was dit een makkelijke prooi voor Abma. 20 minuten voor tijd werd het plots gelijk. Een uitstekende aanval van de Zwollenaren werd keurig afgerond door Stan Wissink. Na de gelijkmaker was Hierden even de weg kwijt en werd Z.A.C. gevaarlijker. Polhoud redde uitstekend op een afstandsschot en Jan Jurriën Hop en Ewout Mulder stonden een paar keer goed op hun post om gevaar te voorkomen. Met nog twee minuten te spelen leek de wedstrijd af te stevenen op een gelijkspel. Hier dacht Brian Klaassen echter anders over. Opnieuw was er een lange bal van achteruit en opnieuw was Klaassen de slimste in het duel met de verdediger van Z.A.C. Dit keer raakte hij de bal fantastisch en liet hij Abma kansloos in de korte hoek. Een ontlading van jewelste aan Hierdense kant. Z.A.C. was terneergeslagen en in de resterende minuten wisten zij niet meer gevaarlijk te worden. Hierden boekte opnieuw een overwinning en blijft zo in het spoor van koploper Batavia ’90.

Volgende week speelt v.v. Hierden weer een thuiswedstrijd. IJVV komt dan op bezoek op Sportpark Mheenzicht. In IJsselmuiden was Hierden begin dit seizoen met 0-4 te sterk voor IJVV maar de ploeg van trainer Emiel Diender draait momenteel prima. Afgelopen zaterdag waren zij met maar liefst 5-1 te sterk voor FC Horst. Hierden is dus gewaarschuwd.

32’ 0-1 Brian Klaassen

69’ 1-1 Stan Wissink

88’ 1-2 Brian Klaassen

87’ <-> Dominique Denzel (u) – Rick Boersma (i)