v.v. Hierden wint ook in Hattem bij Hatto Heim (0-2)

14 november 2022

Hatto Heim 1 - Hierden 1

zaterdag 12 november, 14:30 uur

Sportpark 't Achterveen (Konijnenbergerweg 2, 8051CC HATTEM)

Official: Afgeschermd, (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Ziel, Marten van der (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

Hatto Heim 1

Afgelopen zaterdag speelde v.v. Hierden opnieuw een uitwedstrijd, dit keer was sv Hatto Heim de tegenstander. Hatto Heim had de vorige wedstrijd knap met 1-5 gewonnen bij FC Horst en Hierden wist te winnen bij DESZ in Zwartsluis. Beide ploegen gingen dus met een goed gevoel het veld op.

Onder het toeziend oog van veel meegereisde Hierdenaren werd er afgetrapt op een zonovergoten Sportpark ’t Achterveen. Hierden trok direct ten aanval en al in de tweede minuut leverde dit een goede kans op voor Andrew Schaftenaar, hij kopte de bal net over het doel van Hatto Heim. Na deze mogelijkheid bleef Hierden de betere partij en kon Hatto Heim niet meer dan tegenhouden. Na 20 minuten volgde een volgende goede mogelijkheid voor Hierden; Daan Schraverus bereikte met een lepe bal Dominique Denzel wie uit de draai de bal op doelman Jorick Mensink schoot. Hierden bleef gedisciplineerd spelen en in de 33e minuut volgde een volgende kans. Schaftenaar wist te ontsnappen aan de Hattemse verdediging maar opnieuw was de uitstekend keepende Mensink een sta-in-de-weg. In de tegenaanval was het voor het eerst Hatto Heim wat van zich liet horen. Een goede voorzet vanaf de rechterkant werd gevaarlijk op doel gekopt door Bram Neuteboom maar Wouter Polhoud liet zich niet verassen en kon de bal uit de lucht plukken. Voor de rust kreeg Hierden nog een aantal kleine mogelijkheden maar zichzelf belonen deed het niet. Na de pauze begon Hierden direct weer scherp en kreeg het reuzekans via Denzel. Een bijna niet te missen kopbal werd voor het doel van Mensink langs gekopt. Vijf minuten na rust was het plots Hatto Heim wat gevaarlijk werd. Een goed schot vanaf een meter of 20 zeilde net over het doel van Polhoud. Na deze mogelijkheden bleef Hierden de betere partij maar tot grote kansen wist de ploeg van trainen van Hunenstijn even niet te komen. Een kwartier voor tijd het dan wel raak voor Hierden. Via de rechterflank was het de opgekomen Ewout Mulder die de bal uitstekend voor wist te krijgen en de net ingevallen Sander Nieuwhof kon de bal eenvoudig binnen tikken. Hierden stond dik verdiend op voorsprong. Hatto Heim reageerde direct door te wisselen en de boomlange verdediger Michel Koridon mee naar voren te sturen om zo nog een punt aan het duel over te houden. Vlak voor tijd leverde dit nog een goede kans op maar de scherpe voorzet ging aan alles en iedereen voorbij. In de tegenstoot was het Brian Klaassen die richting het doel van Hatto Heim kon maar opnieuw was het Mensink die de bal uitstekend uit wist te keren. De daaropvolgende hoekschop was de doelman echter wel te machtig. Klaassen kwam goed vrij bij de eerste paal en kon de bal, zij het met enig fortuin, binnen schieten. Het was 0-2 en hiermee was de wedstijd beslist. In de blessuretijd kwam Hierden niet meer in de problemen en na 95 minuten voetbal vond scheidsrechter van der Lei het mooi geweest. Hierden won opnieuw een lastige uitwedstrijd en blijft hiermee in het spoor van koploper Batavia.

Aankomende zaterdag speelt Hierden geen wedstrijd. De volgende wedstrijd is op zaterdag 26 november. Opnieuw speelt Hierden dan een uitwedstrijd. Tegenstander dan is Be Quick 28. De Zwollenaren zijn bezig aan een wisselvallig seizoen maar wisten afgelopen zaterdag wel knap met 3-0 te winnen van OWIOS.

77’ 0-1 Sander Nieuwhof

90’ 0-2 Brian Klaassen

46’ <-> Martijn Ruiter (u) – Stefan Jansen (i)

75’ <-> Rick Boersma (u) – Jeroen Spoelstra (i)