v.v. Hierden wint ook van DESZ en pakt koppositie. (4-0)

27 maart 2023

Hierden 1 - DESZ 1

zaterdag 25 maart, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Frei, Jeroen (Scheidsrechter), Nieborg, Henk (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

DESZ 1

Afgelopen zaterdag was het op een regenachtig en vooral winderig Sportpark Mheenzicht tijd voor de wedstrijd tussen v.v. Hierden en DESZ uit Zwartsluis. De Sluzigers, rode lantaarndragers, hadden het Hierden eerder dit seizoen behoorlijk lastig gemaakt; Hierden wist toen pas in de slotfase de overwinning veilig te stellen.

Het was nog droog toen scheidsrechter Frei de wedstrijd in gang zette maar de wind liet direct zien een grote rol te kunnen gaan spelen. In de tweede minuut was Hierden nog dichtbij een vroege openingstreffer via Dominique Denzel, maar de eerste 20 minuten was er vooral het welbekende hotseknotsebegoniavoetbal. Na een kwartwedstrijd kreeg Hierden het duel iets beter onder controle en waren er de eerste mogelijkheden. Stefan Jansen kreeg, na eerst een uitstekende redding van Jannick de Lange, een goede kans de score te openen. De rebound van Wesley de Klein werd eveneens knap gepakt door de DESZ’-goalie. In de 26e minuut was Mark Bottenheft dichtbij een treffer, opnieuw was de Lange een sta-in-de-weg en zo bleef het nog 0-0. Op het half uur kwam DESZ voor het eerst gevaarlijk door via de rechterkant. Via de kluts viel de bal net niet goed voor Danny Moorman en kon Wouter Polhoud de bal eenvoudig vangen. In de tegenstoot leek het dan wel 1-0 te worden, Brian Klaassen knikte de bal knap richting de verre hoek en begon al met juichen was het niet dat de Lange opnieuw geweldig redde. In de 38e minuut was het wel raak. Een goede individuele actie van Denzel via de linkerkant resulteerde in een schot op goal, de Lange liet de bal dit keer los en zo was het voor Brian Klaassen een koud kunstje de bal binnen te tikken. Dit was direct het laatste wapenfeit voor rust en zo gingen we naar de thee met een minimale voorsprong voor de Hierdenaren. Na rust was het DESZ wat met de wind mee mocht spelen en dit gaf de ploeg van trainer Jarrisch Keizer wat extra energie er vanaf het begin meteen vol voor te gaan. DESZ was via Karlo Naberman dichtbij de gelijkmaker maar Polhoud stond uitstekend gepositioneerd. De hierop volgende voorzet ging net aan alles en iedereen voorbij en zo kon Hierden opgelucht adem halen. Twee minuten later kwam Hierden opnieuw goed weg. Vanaf een meter of 55 besloot Naberman de bal op zijn pantoffel te nemen, over Polhoud heen belandde de bal op de bovenkant van de lat. Een wereldgoal werd zo in de kiem gesmoord en het bleef 1-0. In de 53e minuut leek Brian Klaassen de wedstrijd plots te beslissen. Zijn eerste inzet werd nog goed gekeerd, de hoekschop die hierop volgde wist hij wel tegen de touwen te koppen: 2-0. Na deze treffer leek het verzet van de Sluzigers gebroken en was het Hierden wat de betere mogelijkheden kreeg. Een kwartier voor tijd was het de man die net zijn verbintenis met Hierden had verlengd die zichzelf een treffer cadeau deed. Na meerdere keren de vuisten van de Lange te hebben gevonden schoot Mark Bottenheft nu wel raak, een venijnig schot vanaf de rand van het strafschopgebied ging onder de doelman door het doel in: 3-0. Twee minuten later had Brian Klaassen zijn derde moeten maken. Een verkeerde terugspeelbal kon worden binnengetikt door de spits, maar hij raakte de bal niet goed en de bal verdween naast de goal. In de absolute slotfase was het Mark Bottenheft die ook nog zijn tweede van de middag wist te maken. Een afgeslagen voorzet van Casper Krop kwam voor de voeten van Bottenheft en hij schoot de vierde treffer voor Hierden binnen. Na twee minuten blessuretijd vond de leidsman het welletjes en maakte hij een einde aan de wedstrijd. Door het gelijke spel in de derby tussen rivalen- en kampioenskandidaten Unicum en Batavia ’90 staat Hierden voorlopig bovenaan in de 2e klasse I. Wel heeft de ploeg van Bert van Hunenstijn wel twee wedstrijd meer gespeeld.

1 april speelt v.v. Hierden de volgende wedstrijd thuis tegen Hatto Heim. De Hattemers wonnen afgelopen wedstrijd knap met 1-0 van FC Horst en pakte daarmee drie heel belangrijke punten in de strijd tegen degradatie. Het duel op Sportpark Mheenzicht begint zaterdag om 15:00 uur en staat onder leiding van dhr. Schuhmacher.

38’ 1-0 Brian Klaassen

53’ 2-0 Brian Klaassen

75’ 3-0 Mark Bottenheft

90’ 4-0 Mark Bottenheft