WV-HEDW maatje te groot voor strijdlustig v.v. Hierden. (3-0)

07 oktober 2024

WV-HEDW 1 - Hierden 1

zaterdag 5 oktober, 14:30 uur

Sportpark Middenmeer (Radioweg 86, 1098NJ AMSTERDAM)

Official: Akkaya, Ferit (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Rasho, Fathel (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

WV-HEDW 1

Het Amsterdamse sportpark Middenmeer was afgelopen zaterdag het strijdtoneel voor de wedstrijd tussen WV-HEDW en v.v. Hierden. De thuisploeg, dat na afgelopen seizoen een stapje terug moest doen uit de 4e divisie, speelde tot dan toe twee keer gelijk dit seizoen. v.v. Hierden verloor de eerste twee duels en wilde graag van de hatelijke nul af zien te komen.

Op het traditionele tijdstip van 14.30 uur blies leidsman Akkaya de wedstrijd in gang en al snel leek Rik Vermeij gevaarlijk te kunnen worden. Een lange bal van achteruit belandde achter de Amsterdamse verdediging en Vermeij snelde richting het doel; echter was het doelman Dion Thomas wie alert was en de bal kon wegwerken voordat de Hierdense spits kon afdrukken. Na deze vroege speldenprik ging het spel gelijk op en waren er weinig tot geen mogelijkheden te noteren in de openingsfase. Na een kwartier spelen nam de thuisploeg het initiatief meer en meer in handen, maar toch was het v.v. Hierden dat het dichtst bij een treffer was. Twan van Nijhuis, die voor het eerst dit seizoen in de basis mocht starten, wilde de bal voorzetten, maar de bal dwarrelde richting de verre kruising. Opnieuw was het Thomas die attent was en de bal met een fraaie safe uit de bovenhoek plukte. Dit was voor WV-HEDW het startsein het tempo nog eens op te voeren en dit resulteerde in een duidelijk veldoverwicht. In de 26e minuut waren de gastheren al dichtbij de openingstreffer, zij het niet dat Wouter Polhoud vakkundig redding bracht. Drie minuten na het eerste wapenfeit was het wel raak voor de thuisploeg. Een voorzet vanaf de linkerkant van het veld kon worden verlengd en door handig gebruik te maken van zijn lichaam bracht Denis Wooninck zichzelf in scoringpositie. Hij faalde niet en schoot de bal hard boven Wouter Polhoud tegen de touwen. Ook na de openingstreffer bleef WV-HEDW de betere ploeg en kon v.v. Hierden maar moeilijk onder de druk vandaan komen. Vijf minuten voor het einde van het eerste bedrijf leek de score te worden verdubbeld. Een hoekschop werd buiten bereik van Polhoud tussen de palen gekopt, maar de oplettende Ewout Mulder kon de bal voor de lijn verdedigen en voorkwam zo een tegentreffer. Vlak voor het verstrijken van de eerste helft kreeg WV-HEDW nog een grote kans, maar opnieuw was het Wouter Polhoud die in de weg lag en ervoor zorgde dat v.v. Hierden na de rust nog opzoek kon gaan naar een resultaat.

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd. Een duidelijk beter voetballend WV-HEDW en v.v. Hierden dat door strijdlust en hard werken zichzelf op de been hield. De Hierdense defensie vocht voor wat het waard was en voorkwam een aantal keer dat het al snel in het tweede bedrijf 2-0 werd. Ook Wouter Polhoud liet opnieuw zien een geweldige doelman te zijn en mede door een paar katachtige reddingen mocht v.v. Hierden blijven hopen. Deze hoop werd na bijna driekwart wedstrijd een stuk minder toen het dan wel 2-0 werd. Ongelukkig balverlies leidde ertoe dat de razendsnelle Romello Austin recht op Polhoud af kon gaan en oog in oog schoot eerstgenoemde vakkundig raak: 2-0. De hoofden bij de Hierdenaren gingen wat hangen en niet lang na de 2-0 werd het duel definitief beslist. Onder druk van Binc Zwart en Matthias in’t Anker werd de bal naar voren geschoten en deze viel prompt voor de voeten van Man of the Match Denis Wooninck. Ook hij kwam één op één te staan met de Hierdense goalie en ook hij wist de bal de bal tegen de touwen te schuiven: 3-0. Kort na de derde treffer van WV-HEDW leek ook v.v. Hierden op het scorebord te komen. Een goed aangesneden vrije trap van Mark Bottenheft werd knap richting de kruising gekopt door Andrew Schaftenaar, maar doelman Thomas liet zien ook in goede vorm te verkeren en tikte, met een uiterste krachtsinspanning, de bal onder de deklat vandaan. Het laatste kwartier ging het tempo wat omlaag en waren de mogelijkheden nog maar spaarzaam. Het slotstuk deze middag was ook voor v.v. Hierden. Via misschien wel de beste Hierdense aanval van de middag kwam de bal terecht bij invaller Tim de Vries die met een fraaie passeerbeweging zijn tegenstander het bos instuurde, maar in het vervolg stuitte op de uitstekende doelman van de thuisploeg. Kort na het laatste wapenfeit vond de prima leidende scheidsrechter Akkaya het welletjes en floot hij de wedstrijd de geschiedboeken in. WV-HEDW kon drie belangrijke punten bijschrijven en voor v.v. Hierden waren de druiven zuur. Alles geven en hard werken werden helaas niet beloond en zo wacht de ploeg van trainer Stevan de Geijter nog steeds op de eerste punten.

Aanstaande zaterdag wacht voor v.v. Hierden de volgende uitdaging. Dan komt HC&FC Victoria 1893 op bezoek op sportpark Mheenzicht. De ploeg uit Loosdrecht kent een uitstekende competitiestart en staat met zes punten na drie gespeelde wedstrijden op een mooie vierde plek. Afgelopen zaterdag was het knap met 3-1 te sterk voor Duno Doorwerth. De wedstrijd begint om 15.00 uur en staat onder leiding van dhr. Roeleveld, hij wordt geassisteerd door dhr. Koenderink en dhr. Elibol.

28’ 1-0 Denis Wooninck

64’ 2-0 Romello Austin