WVF trakteert v.v. Hierden op eerste puntenverlies van het seizoen. (2-3)

13 november 2023

Hierden 1 - WVF 1

zaterdag 11 november, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Goutier, Niels (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Lennep, Peter van (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

WVF 1

Afgelopen zaterdag kwam Westenholte Voorst Frankhuis, oftewel WVF op bezoek op Sportpark Mheenzicht. v.v. Hierden was nog ongeslagen en WVF kwam na een klinkende overwinning van een week eerder vol vertrouwen naar Hierden. Ook de resultaten uit het verleden beloofde dat het een boeiende wedstrijd zou worden.

Nadat scheidsrechter Goûtier voor het begin van de wedstrijd had gefloten nam Hierden direct het voortouw en in de eerste twee minuten kreeg het direct wat kleine mogelijkheden. De beste hiervan was voor Paul van Prehn die net te kort kwam bij een scherpe voorzet van Rik Vermeij. Na vijf minuten kwam WVF voor het eerst gevaarlijk voor het doel van Wouter Polhoud, maar Joeri Mensink schoof de bal voorlangs. Hierden bleef ook na dit moment bovenliggende partij, maar op een schot van Rik Vermeij na werd het niet echt gevaarlijk. Na een kleine 20 minuten kreeg WVF een hoekschop te nemen en een variant bracht Guido Bakker in schietpositie, zijn schot zeilde over doelman Wouter Polhoud in de verre hoek en zo kwamen de bezoekers op voorsprong: 0-1. Na het doelpunt kreeg de wedstrijd een ander karakter en werd het spel van beide kanten wat harder. De leidsman liet hierbij veel doorgaan tot ergernis van WVF-trainer Jacob Grooten die wegens aanhoudend protesteren geel ontving. Al deze randzaken deden ertoe leiden dat beide ploegen niet aan goed voetbal toekwamen en kansen bleven uit. Pas in de 45e minuut was het aanvoerder Jan Jurriën Hop die het doel van WVF op fraaie wijze onder vuur nam, maar net zo fraai was de redding van Melvin Hartenhof die ervoor zorgde dat WVF op voorsprong bleef. In de blessuretijd van de eerste helft werd het zelfs nog 0-2. Knullig balverlies van de thuisploeg zette een hoop roodhemden op het verkeerde been en WVF wist hier uiterst effectief van te profiteren. Joeri Mensink zette met een kopbal van dichtbij de scoreverdubbeling op het bord en zo gingen de bezoekers comfortabel richting de thee. Na de rust maakte Hierden direct duidelijk dat het nog niet verslagen was en al na vijf minuten in het twee bedrijf kreeg het een strafschop. Het schot van Andrew Schaftenaar werd gekeerd door een hand van de WVF-verdediger. Grooten kon opnieuw zijn frustratie niet de baas en met een tweede gele kaart kon de oefenmeester van de bezoekers plaatsnemen achter de afrastering. In alle commotie was het voor Rik Vermeij zaak zijn hoofd koel te houden en Hierden terug in de wedstrijd te schieten. Dit lukte de spits en hij schoot uiterst beheerst de 1-2 binnen. Na de aansluitingstreffer lonkte er weer een resultaat en Hierden ging opzoek naar de gelijkmaker. Toch was de eerste goede mogelijkheid voor WVF, maar Polhoud was alert en kon de inzet keren. Bert van Hunenstijn paste wat wissels toe en Hierden begon meer en meer aan te dringen, maar tot grote kansen leidde dit niet. In de 72e minuut was er nog een goede mogelijkheid voor Vermeij, maar zijn inzet met links mistte kracht en was zo een makkelijke prooi voor Hartenhof. In de 78e minuut kreeg Hierden de deksel op de neus. Een razendsnelle counter van de bezoekers kwam terecht bij Max Goudbeek die de bal wilde voorzetten. Zijn voorzet werd van richting veranderd en in de korte hoek was Wouter Polhoud, die op het verkeerde been stond, volstrekt kansloos: 1-3. De wedstrijd leek beslist maar de thuisploeg wilde nog niet van opgeven weten. De boomlange verdedigers Jan Jurriën Hop en Rik Boonen werden naar voren gestuurd en Hierden probeerde op deze manier snel de aansluitingstreffer te forceren. Dit lukte echter pas in de blessuretijd. Via de kluts kon Rik Boonen de 2-3 binnen tikken. Met deze treffer was WVF het totaal niet eens en na het vertrek van de trainer kon ook de verzorger met rood inrukken. Hierden kreeg nog een handvol minuten de tijd om opzoek te gaan naar de gelijkmaker, maar dit lukte niet en zo verloor Hierden voor het eerst dit seizoen in competitieverband.

Aanstaande zaterdag dient v.v. Hierden de rug te rechten in de volgende topwedstrijd. De Hierdenaren gaan dan op bezoek in Ittersum bij SVI. De Zwollenaren zijn ook bezig aan een sterkt seizoen en staan achter Hierden op een tweede plaats. De wedstrijd op Sportpark De Siggels begint om 15:00 uur en staat onder leiding van dhr. Braaksma.

18’ 0-1 Guido Bakker

45+2’ 0-2 Joeri Mensink