Gedreven v.v. Hierden wint verdiend van FC Horst (2-0)

31 oktober 2022

Hierden 1 - FC Horst 1

zaterdag 29 oktober, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Henon, Nicholas (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Kamphorst, Leendert (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

FC Horst 1

Een prachtige herfstdag en een goed gevuld sportpark Mheenzicht; dat waren de ingrediënten voor de derby tussen v.v. Hierden en koploper FC Horst. Horst was trotse koploper en Hierden wist dat het zou moeten winnen om aan te haken bij de Ermeloërs.

15:00 uur werd de wedstrijd in gang gezet door leidsman Henon en de eerste minuten was het voor beide ploegen zoeken naar een opening. Het spel speelde zich vooral af op het middenveld en op een kopballetje en een schotje na gebeurde er de eerste 20 minuten vrij weinig. Hierden was de betere partij en in de 25e minuut werd de bal voorgezet vanaf de linkerkant, de bal ging over de doelman van FC Horst heen en kon worden binnen gekopt door Dominique Denzel. Echter deed hij dit wel in buitenspel positie en bleef het dus 0 tegen 0. Na dit moment bleef Hierden sterker en in de 32e minuut kreeg Rick Boersma een schietkans uit een hoekschop, hij raakte de bal maar half waardoor deze voor de goal van Tim Crama langsging. Voor rust gebeurde er niets meer en na een enigszins gezapige eerste helft gingen beiden ploegen naar de thee met de brilstand nog op het scorebord. De tweede helft liet direct hetzelfde spelbeeld zien. Hierden was beter en al in minuut 48 was het Andrew Schaftenaar wie de 1-0 voor het inknikken had, hij kwam net te kort om de bal goed te kunnen raken en zo bleef het voorlopig 0-0. Acht minuten later was het wel raak voor de ploeg van trainer van Hunenstijn; Rick Boersma schoot de bal in het strafschopgebied op een arm van een Horst verdediger en scheidsrechter Henon, wie een voortreffelijke wedstrijd floot, kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Dit was een koud kunstje voor Stefan Jansen, hij liet doelman Crama kansloos en zette de verdiende 1-0 op het scorebord. Na dit doelpunt was het alle hens aan dek voor de ploeg van John Martens. Horst kon even niet meer dan verdedigen en zorgen dat de wedstrijd niet in korte tijd beslist zou worden. Hierden kreeg een aantal goede mogelijkheden via Denzel, Jansen en Boersma echter werd geen van deze mogelijkheden gepromoveerd tot doelpunt zodat alles nog speelbaar was. Tien minuten voor tijd was het plots FC Horst wat een goede mogelijkheid kreeg; een lange bal van achteruit zorgde ervoor dat Dinc richting Polhoud kon, maar het schot werd prachtig geblokt door Jeroen Spoelstra. in de 85e minuut wist Hierden het duel dan wel te beslissen. De bal kwam door het midden terecht bij Sander Nieuwhof wie de bal acrobatisch verlengde en zo Rick Boersma vrij voor de keeper zette. Boersma faalde niet en schoot de bal uit de stuit prachtig in de rechter bovenhoek: 2-0. De wedstijd was gespeeld, Horst deed wat het kon maar zelfs een slotoffensief zat er niet meer in. Na 94 minuten vond de scheidsrechter het welletjes en blies hij voor het einde van deze derby. V.v. Hierden won dik verdiend van FC Horst en nadert tot op twee punten van Horst.

Aanstaande zaterdag 5 november speelt Hierden de eerste van drie opeenvolgende uitwedstrijden. DESZ is dan de tegenstander. De Zwartsluizenaren kennen een lastige competitiestart en met één punt uit vijf wedstrijden dragen zij op dit moment de rode lantaarn in de 2e klasse I. Hierden wil de overwinning van afgelopen zaterdag uiteraard een vervolg geven om zo mee te blijven doen om de bovenste plekken.

56’ 1-0 Stefan Jansen (pen)

85’ 2-0 Rick Boersma

72’  Andrew Schaftenaar (u) – Gert Boonen (i)

89’  Sander Nieuwhof (u) – Milan van Beekhuizen (i)